Моноколесо – недорогий та цікавий колісний транспорт, пересування на якому приносить не тільки задоволення. Серед безлічі переваг даного виду сучасного транспортного засобу можна виділити не тільки відсутність необхідності в отриманні прав водія і дуже високі швидкісні характеристики. Приваблює мешканців міст компактність пристрою (порівняно з не менш популярним електросамокатом) і простий догляд.

Серед найпопулярніших питань, які чують консультанти магазину EVO Motors, де основний асортимент представлений видами електротранспорту та аксесуарами, можна виділити одне. Він стосується правил та особливостей безпечного переміщення на моноколесі.

Екіпірування та їзда: рекомендації професіоналів

За своєю суттю моноколесо є різновидом самоката, що самобалансується. Опанування пристрою слід починати не з їзди, а з детального вивчення. Насамперед варто звернути увагу на вигляд. Сьогодні можна купити колесо з сидінням і легко підібрати варіант за:

  • технічними характеристиками (максимальна швидкість, потужність двигуна, запас ходу);
  • висотою колеса (від 5 до 18 дюймів);
  • колірною гамою;
  • додатковими опціями;
  • брендом.

Але незалежно від різновиду будь-яка модель пристрою має одне колесо, на якому надійно закріплені дві неповоротні підставки для ніг, батарея та «розумний блок». Усередині керуючого центру знаходиться не тільки сам мотор та акумулятор для його руху, але й різні датчики, що дозволяють пристрою «розуміти», а потім швидко розшифровувати та втілювати у життя бажання свого пасажира.

Моделі нашого часу оснащуються габаритними вогнями, фарою та індикатором гальмування, а також підсвічуванням, що дозволяє експлуатувати моноколесо в умовах дорожнього руху (на смузі для велосипедистів) та у темний час доби.

На корпусі моноколіс можна побачити безліч індикаторів та гніздо для зарядки АКБ. Усередині, крім основних вузлів та систем керування, виробники зазвичай монтують динаміки. Вони необхідні для оповіщення користувача або для відтворення музики (через зв'язок із гаджетом за технологією Bluetooth).

Виходячи з того, що пристрій здатний розвивати швидкість до 40 км/год і вище, доцільно нагадати про необхідність використання захисних елементів для голови та тіла. Шолом, наколінники, налокітники та накладки на долоні, які зазвичай використовують ролери, для захисту підходять якнайкраще. Вкрай важливо одягати захист під час навчання руху на швидкості, їзді «великими кроками» та стрибкам.

Слід зазначити, що моноколесо на практиці виявляється досить простим самохідним засобом. Для того, щоб почати рух, користувачеві достатньо стати на педаль, а потім, відштовхнувшись другою ногою від землі, задати хід пристрою. Нахили пристрою з боку на бік дозволяють задавати напрямок руху. Балансування рівноваги сучасного моноколеса регулюється не тільки людиною, адже «розумна» машина, всередині якої є акселерометр та гіроскоп, усіляко допомагає своєму користувачеві.

Начинка та потужність коліс, що випускаються сучасними виробниками, дозволяє без труднощів подолати крутий підйом та безпечно спуститися з гірки. Максимальний запас ходу залежить від параметрів їздки (ваги зокрема) та батареї.

Прості вправи для тренування навичок їзди

Сьогодні немає єдиної методики, яка дозволить навчитися їздити на моноколесі. При цьому поціновувачами такого незвичайного автомобіля давно використовуються кілька простих вправ, вивчення техніки та виконання яких дозволяє навчитися відчувати швидкість їзди та планувати дії при їзді на ділянках з різною складністю.

Почати їзду на колесі можна, ставши на педаль ведучою ногою і відштовхнувшись від другої землі. При пересуванні варто намагатися утримати пристрій вертикально за допомогою напівзігнутих у колінах ніг. Важливо розуміти, що для утримання рівноваги колесо має котитися із досить високою швидкістю. Здійснити зупинку механізму можна за допомогою зміщення центру тяжіння назад. Якщо здійснити сильний нахил у бік ноги, що не веде, і не зуміти вчасно спертися стопою на землю, то можна впасти з колеса і травмуватися.

Для безпечної їзди бажано навчитися:

  • здійснювати повороти колеса на 90 і 180 градусів на місці та при невисокій швидкості переміщення (як варіант, спочатку з однією ногою на землі);
  • пересуватися довгим кроком;
  • виконати повороти навколо стовпа;
  • переносити вагу тіла з однієї ноги на іншу;
  • доїжджати до стінки, а потім після торкання корпусом від'їжджати назад.

«Розширений» перелік дій і вправ, спрямованих на підвищення маневреності, включає їзду по «змійці», катання на одній нозі, а також їзду при зігнутих колінах. «Рівень професіонала» – це результат тренувань для набуття навичок їзди спиною та стрибків на місці.

Навчання звичайної їзди займає близько однієї години. У всякому разі, так обіцяють досвідчені інструктори, які спеціалізуються на моноколесах.